Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

V současnosti spolu soupeří 3 nejznámější (re)konstrukce reality-teismus, ateismus a individualismus. Všechny tyto konstrukce mohou člověka posilnit ale v extrémní formě i zabít. Nejvíc utrpení způsobil člověk člověku proto, že byl přesvědčen o věcech, které se ukázaly být nepravdivé (B. Russell). 

Máte-li potřebu k čemukoli vzhlížet, pak je pro Vás teismus tou pravou konstrukcí světa. Pokud věci nejraději spíše relativizujete a nahlížíte na ně s pokud možno nestranným odstupem, pak Vám bude vyhovovat ateismus. No a jestliže se ze všeho nejraději zabýváte sám sebou, svými pocity a požitky, vemte za vděk individualismem:-)

0 0
možnosti
PJ

Mno, dobrej článek. Částečně souhlasím, částečně i nesouhlasím.

Jak tak těch 45 let pozoruju svět kolem sebe, jsem rád za to, že jsem nevěřící, neznaboh, zkrátka agnostik (prý není správný ten název ateista). A došel jsem k tomu sám, nikoli vlivem komančů, ale vlastním rozumem a sečtělostí (ano, v dětství a mládí jsem byl děsnej knihomol). Moje babča (ročník 1926) byla sice lehce nábožná, do kostela asi nechodila, ale doma se modlívala a mně jako malýmu (cca 4-6 let) i cosi o pámbíčkovi, andělích a pekle vyprávěla a mně to přišlo jako pustej nesmysl, smál jsem se tomu a nevěřil jí ani slovo. A to prosím ještě před nástupem do školy (do školky jsem nechodil). Že se potom ve škole o náboženských směrech nic neříkalo, byla jen součást doby, v podstatě jen lehký zmínky v dějepise či literatuře, kupodivu bez hodnocení, kritiky nebo hájení. Že existuje ono "desatero" sice vím ale nevyjmenoval bych ho celé. I tak žiju spořádaně a poctivě, nekradu, nevraždím, jsem pacifista s modrou knížkou, nikdy jsem se nepral a nikomu nerozbil hubu.

Ale i tak jsem si z toho mýho louskání všelijakejch knih a z pozorování běhu minulých i současných dějin udělal ten názor, že (a tohle je můj vlastní citát): "Náboženství můžou za všechny války, co kdy na světě byly, jsou a budou."

Pokud je někdo z mých známých pobožnej čistě soukromě v jeho nitru a já o tom nevím, nevadí mi to. Pokud ale někteří začali po revoluci vyšilovat a hlásat víru kolem sebe a nutit mi ke čtení bibli, byl s přátelstvím z mojí strany konec. Prostě fanatiky nebrat, a ty militantní kór. Proto nenávidím divoký muslimy a jejich džihád či šaríju, středověký křižáky a husity, koloniální misionáře... 

Takže takhle, když je někdo intelektuálně, psychicky a citově natolik "hloupej" jako naši nevzdělaní středověcí předkové, že k životu potřebuje nějakou tu berličku víry, ať si jí má, ale AŤ S TÍM NEOTRAVUJE OSTATNÍ!!! A to ani formou blogů. Někteří ti fanatici, co zde hlásají bludy a citujou z bible mě hodně štvou...

3 2
možnosti
DD

Ano, pod tohle bych se podepsal! R^

1 0
možnosti
MZ

jenze komunismus bez ateismu nejde, take nejde rict, ze komunismus nic neudelal ze za to muze jen ateismus. Pokud prohlasite ze ateismus je nositelem zla pak musite dodat, ze by tu (v takove mire) nebyl, kdyby tu nebyl komunismus. Ten ho privedl, ne naopak. Cili komunismus je vinik.

1 0
možnosti
MR

nenavist do spolecnosti zaselo nabozenstiv JEDINEHO boha, toho jedineho a jedine spravneho. At uz to byli zide, pak krestane, dnes muslimove. Ateiste byvaji lide velmi tolerantni, i kdyz jsou vyjimky

2 5
možnosti
MR

jo, a dobrodinci vseho druhu,ti co chteji spolecnost prevychovavat, k lepsim zitrkum vest, zlozvyky vymitit,  dnes se jim rika socialni inzenyri, ti jak se dostanou  k moci, je zle.

4 0
možnosti
TH

Well, křesťanství a obecná víra v "boha" je přirozený prostředek ducha, jak se oprostit od viny, je to donucovací prostředek se "nějak kodifikovaně" chovat.....na dnešní společnosti i toto má vliv - méně lidí na to dbá = méně lidí se řídí nějakými pravidly, co církev přijala za vlastní. Nicméně je neomluvitelný omyl, že za ztrátu křesťanské rozšířenosti může nějaká politická moc. Může si za to církev sama. Každý dnešní mladý může k církvi vstoupit (a i znám dost takových lidí, i když většinou chodí jen s farářem na pivo), a na rovinu - ten, kdo není vychován jak loutka , a přece se rozhodne k církvi přistoupit, tak je 1000x pro církev cennější, než někdo, kdo jen slepě opakuje výchovu. A asi dnešní církev nemá nic nabídnout (naprostá zaostalost názorů i několik stovek let), respektive v dynamické společnosti musí být dynamická i církev. Není ? Tak smůla, Darwinova evoluční teorie platí i pro církev samotnou (a uznala ji už církev?)....Dále je zde faktor historický, křesťanská víra má za sebou nejvíc zlých skutků za historii lidstva jako ideologické seskupení....a to trochu diskvalifikuje, zvlášť když naše země Koruny české byly docela tkay cílem těchto pohnutek....A nakonec - dnešní vývoj náboženství jako takových - hlavně islámu - lidi akorát přesvědčuje, že víra je škodlivá věc, že věřící jsou škůdci společosti. To je pak jasné, že se s tím svezou i jiná náboženství. 

Nicméně je zde i druhá stránka věci - následky. Lidi více věří médiím, méně filozofují o životě (k čemuž je víra jako taková stvořena), mají díky tomu třeba i více depresí....

A je také možné, že na to prostě nemají čas. Denně do práce a ještě si zatěžovat hlavu farářem nebo byť jen přemýšlením ve volném čase? Kolik toho času mají? Pár hodin denně? To každej radši "vypne", aby mohl další den makat....;-)

2 0
možnosti
Foto

Nesouhlasim s autorem, byt v nekterych bodech by mohl mit i pravdu :-) ... Vire jako takove z meho pohledu nejvice v dnesni dobe skodi samy cirkve .. a to nejen svymi excesy, ktere se dnes jiz hure zakryvaji

2 2
možnosti
PK

Řeknu vám to takto... na "víře" mi vadí zejména to že mne s ní někdo neustále otravuje...

Mne skutečně nezajímá že se nějakým věřícím nelíbí klonování, potraty, modifikované potraviny a nebo mi nutí do postele jen jednu holku. (půlka toho je strach ze změn který vyvrací 1000 let staré předpoklady o vesmíru které jsou prostě dnešním pozorování vyvráceny a druhá je lpění na pravidlech která snad měla před 2000-1000 lety nějaký praktický užitek na přežití ale dnes už ho vážně nemají.

I tak nemám problém pokud budou identifikovány jako z principu užitečné se jimi řídit... ale prosím- z chování musí vyplývat měřitelný užitek (alespoň subjektivní)

Další věc je že můj mozek prostě z principu prostě z "víry" není schopen žádný užitek identifikovat. Že není úplně efektivní k přežití na jisté úrovni se navzájem postřílet je vcelku očividné. Ale k tomuto závěru jaksi nepotřebuju nějakého "boha".

Jestli vy ano tak to je vaše věc ale laskavě s tím mne neotravujte. ( stejné prosím vzkažte muslimům a nebo komukoli jinému)

3 1
možnosti
Foto

Ale pane Kurale, já se nechystám zrovna Vás otravovat nějakou Vírou! Já si jen dovolil otravovat čtenáře svého blogu tím, že prostě vidím svět jinak, než jej vidíte Vy....

6 1
možnosti
ŠL

Ach ty křesťané, pořád musí přemlouvat svět, aby věřil v "toho správného Boha", no co alespoň mě už za to, že nevěřím neupálí

3 4
možnosti
RH

Někdo vás přemlouvá?

3 2
možnosti
FL

V Polsku se "vědecký materializmus" vyučoval stejnou dobu jako u nás a Polsko není ateistickou zemí, proč? Psychologové uvádí že český ateizmus je důsledkem toho, že se církev u nás historicky zdiskreditovala. Nikoli dílem komunistů. Autor píše že "ateizmus je zlo" , doporučil bych mu zamyslet se jaké všechno zlo způsobila v historii náboženská víra, křižácké výpravy, nakonec i o válce v Iráku rozhodovalo, že se George Bush radil se samotným Bohem, dle jeho vlastních slov  (nebo třeba džihád). Autor je obětí omylu, že náboženství je zdrojem lepší morálky, není to tak

http://www.osel.cz/index.php?clanek=4869

http://www.osel.cz/index.php?clanek=2270

3 1
možnosti
Foto

Autor o náboženství nenapsal ani písmenko...

0 3
možnosti
RH

Nikdy bych neřekl, že s vámi budu souhlasit. Karma.. komunismus je následek a nikoli příčina zla ve společnosti..

1 0
možnosti
Foto

A vidíte... Já zase proti komunismu, jako společenskému zřízení nic nemám. Vždyť i ve slavném Star Treku to funguje a to je Americký seriál... Já psal o zlu nasazeném bolševikem a to o nenávistném ateismu. Ale pokud dáme do roviny komunismus a bolševismus (což dát musíme), tak máte pravdu. Je to následek zla ve společnosti... Jenže to zlo se šíří ze všech stran!

1 0
možnosti