Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zase jsem prohrál aneb Z lásky k Česku...

Tak jsem ten dnešní Mezinárodní den bez nákupů zahájil stylově. Nákupem. Bylo třeba nakoupit nějaký ten proviant a tak jsem vyrazil do hypermarketu. Kdybych raději seděl doma...

Já tam vlastně nikdy nechodím s nějakým velkým nadšením, ale bohužel se tomu vyhnout nedá. Jíst se prostě musí a ten obchod mám, dá se říci, za rohem. Vlastně za třemi rohy, ale to není podstatné.

Jelikož se v topografii prodejny docela obstojně vyznám a od regálů se zeleninou až k regálu s gumovými rohlíky trefím i poslepu, tak jsem nepočítal s nějakým větším zdržením. Zvláště, když jsem přesně věděl pro co jdu. Jenže..

 

Jenže jsem se přepočítal. A začalo to tak nevinně. V jednom z regálů jsem totiž objevil sýr. Na tom by nebylo nic divného, jelikož to byl regál se sýry, ale on to byl můj oblíbený kozí sýr s bílou plísní a byl tam poslední kousek. Nebyl zrovna největší, bratru asi za patnáct konvertibilních korun, ale i to se počítá. Dostal jsem na tuto pochoutku neuvěřitelnou chuť a už jsem se viděl, jak si doma ukrajuji malinkaté kousky a... Jenže člověk míní a pokladní mění..

Byl to takový mladý kluk a oni mu už svěřili kasu. A nebylo divu, protože mu to opravdu šlo. Mistrně mával čárovými kódy před čtečkou, která spokojeně pípala. Dokud nevzal do rukou ten můj sýr. Čtečka nepípla. Zkoušel to několikrát a pak ten malý baliček odhodil za sebe. A mi jen řekl, že to nepůjde a že mi ten sýr neprodá. Samozřejmě jsem byl zvědavý proč, ale on to nevěděl. Věděl jen to, že dneska si na tom sýru nepochutnám. Ale já se nedal a jemně jsem mu naznačil, že mám stále zájem o to, abych si ten sýr vložil do nákupní tašky. Dokonce jsem mu ukázal i těch patnáct korun, za které jsem se chystal ono zboží vyměnit

Po malé chvíli se mu mé maličkosti zželelo a někam zavolal. Posila přichvátala záhy a začala studovat ten neprodejný sýr. A přibližně za minutu jej odhodila stejně mistrně jako ten mladý kasař, vlastně pokladní, a jen tak prohodila, že mi to prodat nemůžou.

Já jsem tvor velice klidný a nikdy se moc nehádám, ale pomalu se mi začala v cévách pěnit krev. A rozhodl jsem se, že si ten sýr domů odnesu za každou cenu. A lidé v tvořící se frontě za pokladnou mi dokonce i fandili. A tak došla další posila...

Nejvyšší paní pokladní si důkladně prostudovala čárový kód a potvrdila slova svých kolegů. Čárový kód je špatně vytištěn a jeho změna by si vyžádala mimořádné zasedání dozorčí rady společnosti, nebo tak něco. A můj vysněný sýr byl už potřetí odhozen někam, kde nebude nikomu překážet.

Opět jsem jemně podotkl, že nějaký čárový kód je mi v celku ukradený a že mám jen zájem o ten špatně označený mléčný produkt. A znova jsem ukázal připravených patnáct korun, aby viděli jak solventního zákazníka ve mně mají. Nebylo to však vůbec nic platné. Prostě bylo rozhodnuto, že půjdu domů bez toho kousku sýra a onen půjde někam do komise. A nebo do kontejneru...

;Prostě jsem zase prohrál. Ale teď si myslím, že jsem to mohl ještě chvíli vydržet. Možná bych se seznámil i s vedoucím prodejny, vedoucím oblasti a třeba i s prezidentem společnosti. Ale co z toho, když bych ten sýr stejně nedostal. Špatný čárový kód je prostě nepřekonatelná vada a přes to nejede vlak. To by tak chybělo, aby zákazník dostal za své peníze špatně vytištěné čárky! Z lásky k Česku to prostě nejde... Přeji všem krásný zbytek víkendu a usmějte se prosím. Třeba i u pokladny v obchodě, protože úsměv sluší vždy a všude.

 

Autor: Pavel Nitka | sobota 25.11.2017 11:48 | karma článku: 33,25 | přečteno: 1465x
  • Další články autora

Pavel Nitka

Není klaun jako klaun, aneb Jak jsem přišel ke strachu z klaunů

Psal se rok 1977 a v našem městečku zakotvil malý cirkus. Bohužel pro mně... Netušil jsem, že ve mně propukne coulrofobie.

20.4.2024 v 21:05 | Karma: 12,85 | Přečteno: 335x | Diskuse| Ostatní

Pavel Nitka

Jaký to je milý dědeček aneb Stářím moudrost nezískáš...

Vždyť určitě celý život pracoval, staral se o své blízké, jedl jen kvalitní potraviny a nikdy na veřejnosti nemluvil sprostě. Dokonce i mouchám vyrobil ve své dílně krmítko...

18.3.2024 v 19:20 | Karma: 14,40 | Přečteno: 613x | Diskuse| Ostatní

Pavel Nitka

Jak jsem potkal samomluvce

A nejen já, určitě jste ho potkali i vy. Sedí sám někde na zastávce a mluví. A někdy i trochu křičí...

18.11.2023 v 17:39 | Karma: 15,13 | Přečteno: 384x | Diskuse| Společnost

Pavel Nitka

Já bych ty roušky zavedl navždy!

A když už, tak absolutně pro všechny, kojence nevyjímaje. Ať si na to ti človíčci zvykají pěkně ze startu...

11.12.2021 v 16:30 | Karma: 24,84 | Přečteno: 777x | Diskuse| Ostatní

Pavel Nitka

K čemu ti lidé vůbec jsou aneb Do fabriky s nimi...

Senátoři škodí, poslanci se perou, novináři lžou, učitelé se válejí doma a meteorologové nám v lednu oznamují, že je zima. A to všechno za naše daně! To se musí změnit...

22.1.2021 v 17:30 | Karma: 30,30 | Přečteno: 1192x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Člověk v tísni poprvé sbírá peníze na Palestince. Hamásu nepůjdou, slibuje

29. dubna 2024  15:35

Největší a nejznámější česká humanitární organizace se odhlodala k bezprecedentnímu kroku. Poprvé...

Exprezident Klaus nepovažuje dvacet let Česka v EU za úspěšné období

29. dubna 2024  11:35,  aktualizováno  15:30

Exprezident Václav Klaus vystoupil silně kriticky ke dvacátému výročí vstupu České republiky do...

OBRAZEM: Dvě různá řešení příkladu s cukrovím. Řešte hlavolamy přijímaček

29. dubna 2024  15:28

Na vyhodnocení jednotné přijímací zkoušky budou uchazeči o střední školy a víceletá gymnázia čekat...

Lidé radši vystupovali dřív. Za jízdu v opilosti dostal autobusák podmínku

29. dubna 2024  15:20

Podmínkou potrestal Okresní soud v Lounech šoféra autobusu, který loni v červnu vezl silně opilý...