Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Tak copak jsem to včera dělal?

Byl jsem v práci, cestoval jsem vlakem, koupil jsem si los za stokorunu, vyhodil jsem sto korun oknem, vystál jsem frontu na poště a… A dostal jsem první účtenku EET.

Přiznávám, že jsem byl zvědavý  jak to funguje. A taky jsem byl zvědavý, o kolik těžce vydělaných korunek zdražili pivo v hospůdkách, do kterých na ten zlatavý mok občas zajdu. A nebylo to zase tak strašné.

V Olomouci mi servírka dala pěnivý půllitr za cenu běžnou před tím Babišovým experimentem. Jen mi při placení řekla, že mám chvíli počkat, že mi musí přinést tu pí… Tak jsem si na tu pí… počkal a uložil jsem ji do prkenice.  Až bude čas, tak si ji zarámuji.  Je první…

Ale byl jsem opravdu dost zvědavý a tak jsem se na to několika servírek zeptal. A všechny řekly, že je to prostě jen trochu zdržuje, ale neobtěžuje. Od toho obtěžování jsou tam někteří hosté a ne pokladna, která nahlásí mé vypité pivo úředníkům ministerstva přes stokoruny a jiné drobné peníze.

Jedna servírka, která je mimochodem i spolumajitelkou malé hospůdky ve které si můžete dát k jídlu maximálně sýrové tyčinky či cibulové kroužky řekla, že více než nějaké EET se bojí plošného zákazu kouření v restauracích. Ona ta elektronická pí… co musí vydat zákazníka neodradí tak, jako jej odradí ten zákaz kouření.  Nějak totiž odmítá věřit teoriím o tom, že po zákazu kouření se její malá pivnice zaplní dosud abstinujícími nekuřáky a rodinami s malými dětmi.

Já osobně si myslím, že EET je zbytečná kravina, která prostě jen prohloubí byrokratickou buzeraci drobných živnostníků. Ale je to jen jedna z mnoha podobných kravin (samičky hovězího skotu mi snad prominou), které se na drobné podnikatele valí ze všech stran. Takže hysterie okolo této zbytečnosti mi přijde poněkud přehnaná.

Myslím si, že ona ani tak nevadí EET, jako spíše její duchovní otec. Ale o tom psát nechci. V něčem bych se jej totiž zastal a v něčem bych jej zkritizoval. A pak bych to schytal ze všech stran. A ona je sobota večer a já nemám náladu řešit Andreje a nechat si nadávat od jeho odpůrců i jeho příznivců.

A když už máme ten sobotní večer, tak vám přeji krásný zbytek víkendu. A pokud se chystáte do hospůdky na pivo, usmějte se na obsluhu. Dostanete za to e-účtenku.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Pavel Nitka | sobota 3.12.2016 21:15 | karma článku: 23,01 | přečteno: 658x
  • Další články autora

Pavel Nitka

Není klaun jako klaun, aneb Jak jsem přišel ke strachu z klaunů

Psal se rok 1977 a v našem městečku zakotvil malý cirkus. Bohužel pro mně... Netušil jsem, že ve mně propukne coulrofobie.

20.4.2024 v 21:05 | Karma: 12,85 | Přečteno: 335x | Diskuse| Ostatní

Pavel Nitka

Jaký to je milý dědeček aneb Stářím moudrost nezískáš...

Vždyť určitě celý život pracoval, staral se o své blízké, jedl jen kvalitní potraviny a nikdy na veřejnosti nemluvil sprostě. Dokonce i mouchám vyrobil ve své dílně krmítko...

18.3.2024 v 19:20 | Karma: 14,40 | Přečteno: 613x | Diskuse| Ostatní

Pavel Nitka

Jak jsem potkal samomluvce

A nejen já, určitě jste ho potkali i vy. Sedí sám někde na zastávce a mluví. A někdy i trochu křičí...

18.11.2023 v 17:39 | Karma: 15,13 | Přečteno: 384x | Diskuse| Společnost

Pavel Nitka

Já bych ty roušky zavedl navždy!

A když už, tak absolutně pro všechny, kojence nevyjímaje. Ať si na to ti človíčci zvykají pěkně ze startu...

11.12.2021 v 16:30 | Karma: 24,84 | Přečteno: 777x | Diskuse| Ostatní

Pavel Nitka

K čemu ti lidé vůbec jsou aneb Do fabriky s nimi...

Senátoři škodí, poslanci se perou, novináři lžou, učitelé se válejí doma a meteorologové nám v lednu oznamují, že je zima. A to všechno za naše daně! To se musí změnit...

22.1.2021 v 17:30 | Karma: 30,30 | Přečteno: 1192x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko jdou bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  22:48

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Vláda má jednat o pomoci ovocnářům, jimž způsobily mrazy milionové škody

7. května 2024  5:34

Vláda má v úterý jednat o pomoci ovocnářům, kterým zničily úrodu jarní mrazy. Program na řešení...

Soud rozhodne o kastracích pro změnu pohlaví, Piráti s tím v koalici neuspěli

7. května 2024

Ústavní soud oznámí, zda operace zůstane podmínkou pro úřední změnu pohlaví. Česko je jedna z...

Místo Česka Rwanda? Nejasný osud ilegálních migrantů do Evropské unie

7. května 2024

Migračním paktem jsme udělali důležitý krok k řešení ilegální migrace, ale je potřeba pokračovat....

„Žiju jen z humanitární pomoci.“ Válka vehnala do bídy miliony Ukrajinců

7. května 2024

Premium Kdo se měl před válkou špatně, ten se po dvou letech jejího trvání má ještě hůř. Důsledkem...