Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Není sen jako sen aneb Hrůza v neuronech

Někde jsem četl, že sny odrážejí vše, co spící člověk v poslední době prožil, slyšel, viděl či přečetl. Tak se vůbec nedivím, že mám občas díky záplavě informací z netu sny jako z hororu! Jste na tom podobně? 

Sen je zážitek iluzorních hlasů nebo jiných vjemů vytvářených mozkem během spánku v rámci procesu snění. Sny často ukazují události, které jsou ve skutečnosti nemožné nebo nepravděpodobné a jsou obvykle mimo kontrolu spící osoby. Tolik encyklopedie. Ale co když je to jinak?

Co když ty sny nejsou jen iluzí a už vůbec nejsou nemožné? Co když má každý sen svůj reálný základ a jen ukazuje v nějakých náznacích co se stane? V tom případě by to, co jsem napsal v perexu bylo naprosté peklo.

Mám samozřejmě na mysli , že naše sny odrážejí třeba to, co jsme si přečetli. Naše neurony by to promíchaly (jak je u nás citlivých lidí zvykem) a pak by se to vyplnilo. To abych raději nečetl ani návod k přípravě instantní polévky. Pustit se do četby příbalového letáku libovolného léku by mohlo zapříčinit start záchranářského vrtulníku a četba informací na velkém balení zápalek by spustila pohotovost všech hasičů ve střední Evropě.

A to jsem ještě nezmínil to nejhorší. Čtení odkazů na sociálních sítích a diskusí pod články na zpravodajských serverech. Když si tohle mé neurony přeberou a smíchají to, nastane konec světa. Nebo alespoň konec takového světa, jaký znám. Světa, který sice není dokonalý, ale přesto jej mám rád.

Vždyť posuďte sami. Nedávno jsem četl nějaký článek o postupném znehodnocování jedné nejmenované měny. Samozřejmě jsem si přečetl i diskusi a můj mozek se mi za to ve spánku krutě pomstil. Zdálo se mi totiž, že mé ruce při pouhém doteku totálně znehodnotí jakékoliv peníze. Vzal jsem do ruky padesátikorunu a měl jsem jen dvě koruny. Vzal jsem korunu a měl jsem žeton do nákupního vozíku. Jen jsem nezjistil co by se stalo, kdyby mi někdo podal stodolarovku...

A teď si představte, že by se to opravdu stalo! To by bylo strašné... I kydyž, před dvaceti lety jsem držel v ruce tisícovku a dopadlo to podobně...

Další šílený sen, který by se panu Freudovi moc líbil, se dostavil hned poté, co jsem si přečetl něco o českém dabingu zahraničních seriálů. V diskusi pod tímto článkem bylo něco o tom, že kdo poslouchá v televizi češtinu, ten je zaostalý. A já se ve snu zaostalým opravdu stal. Podílel jsem se na stavbě babylónské věže a najednou se něco pokazilo. Ovládal jsem snad tisíc jazyků, včetně tří islandských a dvou welšských dialektů, ale nerozuměl jsem jedinému slovu jazyka, kterým mluvili všichni ostatní zedníci, tesaři, elektrikáři a nevím jací ještě další řemeslníci.

No byl to děs. A teď si představte, že by se to opravdu stalo všem. Každý by ovládal tisíce jazyků, ale nikdo by nikomu nerozuměl... Ale když nad tím tak přemýšlím, neděje se to v malém už teď?

A do třetice všeho... Přečetl jsem pár článků o všem co se okolo nás děje, narazil jsem na pár hoaxů a viděl jsem na facebooku i několik znepokojujících fotografií, na které může být grafik opravdu pyšný. A v komentářích jsem našel mnoho odkazů na ten konec světa.

Přiletí Nibiru, vyhraje Angela, Macronovi vypadají vlasy, vyhraje Japonec, Kim se špatně vyspí, Ovčáček se dobře vyspí, prohraje Angela, zdraží Tuzemák, nepřiletí Nibiru, prohraje Japonec, dorazí Ahmed, přiletí kometa, oteplí se, taxikáři pojedou pomalu...

Zakážou Vánoce, přejmenují Karlův most, postaví mešitu, znovu zavřou Kajínka, zakáží Tuzemák, už nikdy nezavřou Kajínka, ochladí se, Macronovi nevypadnou vlasy, Šmucler dostane paradontózu, Angela otěhotní, David Černý dostane zakázku na novou výzdobu Národního divadla, Chuck Norris si zlomí nehet...

Řekněte sami, není to dobrý koktejl pro šílený sen? A ten se dostavil. Stejně jako konec světa v něm. Lidstvo se vrátilo ke svým kořenům a začalo žít jako v pravěku. Ze dne na den zmizely veškeré supermarkety, vietnamské večerky a hladová okénka u velkých nádraží. Řezníci ani pekaři ještě nebyli vynalezeni a lidstvo si muselo začít shánět potravu na vlastní pěst.

Nejlépe na tom byli vegetariáni a vegani. Návrat ke kořenům jim dokonce přišel vhod, protože doteď jedli jen kořínky. A najednou kořeny... Ale co my masožravci?

Po tomto snu jsem se probudil v kaluži potu. Vždyť co kdyby se to opravdu stalo? Jak si asi najdu potravu a jak nakrmím rodinu? Vždyť já jsem zoologicky nevzdělán a vůbec netuším, kde hnízdí hot dogy a v jakém lese roste šunková pizza. Že by ve smrkovém?

Takže doufám, že mi v tom někdo informovaný poradí a všem ostatním přeji hezký začátek víkendu. A usmějte se prosím, prý to zažene konec světa.

 

P.S. Omlouvám se za tento blábol, ale chystám se stát VIP blogerem a psaní takových nesmyslů prý pomáhá. Teď se chystám rozebrat blog některého úspěšnějšího kolegy a okolo Vánoc se s tím pochlubím. Pokud pro mne ještě nějaké Vánoce budou. Nevím totiž, na které louce roste bramborový salát. 

Autor: Pavel Nitka | pátek 29.9.2017 17:09 | karma článku: 10,10 | přečteno: 259x
  • Další články autora

Pavel Nitka

Není klaun jako klaun, aneb Jak jsem přišel ke strachu z klaunů

Psal se rok 1977 a v našem městečku zakotvil malý cirkus. Bohužel pro mně... Netušil jsem, že ve mně propukne coulrofobie.

20.4.2024 v 21:05 | Karma: 12,84 | Přečteno: 332x | Diskuse| Ostatní

Pavel Nitka

Jaký to je milý dědeček aneb Stářím moudrost nezískáš...

Vždyť určitě celý život pracoval, staral se o své blízké, jedl jen kvalitní potraviny a nikdy na veřejnosti nemluvil sprostě. Dokonce i mouchám vyrobil ve své dílně krmítko...

18.3.2024 v 19:20 | Karma: 14,40 | Přečteno: 613x | Diskuse| Ostatní

Pavel Nitka

Jak jsem potkal samomluvce

A nejen já, určitě jste ho potkali i vy. Sedí sám někde na zastávce a mluví. A někdy i trochu křičí...

18.11.2023 v 17:39 | Karma: 15,13 | Přečteno: 384x | Diskuse| Společnost

Pavel Nitka

Já bych ty roušky zavedl navždy!

A když už, tak absolutně pro všechny, kojence nevyjímaje. Ať si na to ti človíčci zvykají pěkně ze startu...

11.12.2021 v 16:30 | Karma: 24,84 | Přečteno: 777x | Diskuse| Ostatní

Pavel Nitka

K čemu ti lidé vůbec jsou aneb Do fabriky s nimi...

Senátoři škodí, poslanci se perou, novináři lžou, učitelé se válejí doma a meteorologové nám v lednu oznamují, že je zima. A to všechno za naše daně! To se musí změnit...

22.1.2021 v 17:30 | Karma: 30,30 | Přečteno: 1192x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rozepře o důchodové reformě i ústavní žaloby. Mluví stínová vláda hnutí ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno  10:48

Přímý přenos V atriu Poslanecké sněmovny probíhá tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluví...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

Šéf sněmovny Johnson přišel na univerzitu podpořit Židy, dav na něj bučel

25. dubna 2024  10:41

Studenti newyorské Kolumbijské univerzity ve středu pokřikovali a bučeli na předsedu Sněmovny...

Opilé policisty, kteří napadli dívku před nočním barem, inspekce obvinila

25. dubna 2024  10:35

Generální inspekce bezpečnostních sborů (GIBS) obvinila policistu a policistku, kteří napadali v...