Hlavně, že je v bezpečí...

Protože bezpečí hlavy státu je prioritní. Vždyť co bychom taky bez hlavy dělali, že? Je totiž vědecky dokázáno, že bez hlavy se nedá žít...

Bylo to včera večer, já měl po nedělní dvanáctihodinové směně a oddal jsem se zaslouženému odpočinku. Možná to někomu přijde jako zbytečné mrhání časem, ale já koukal na televizi.

Dodíval jsem se na první příběh uhlazeného kapitána Exnera, který tak nějak vyrostl ze svého luxusního saka, protože jsem byl zvědavý na vyšetření zajímavé vraždy hrochem. A potom jsem jen tak bezcílně přepínal a přepínal..

Až jsem narazil na jeden nejmenovaný americký film, který jsem už dříve znal a který se mi docela líbil. Jenže tentokrát jsem to přepnul přímo do scény, které jsem si dříve nevšiml a která mne opravdu zaujala.

Trochu vás uvedu do děje a předem upozorňuji, že podobnost s jinými filmy podobného ražení, není vůbec náhodná. Na obrazovce právě probíhá velká panika a aby taky ne, když se zase blíží nějaká ta velká katastrofa. Tentokrát šlo o konec světa, nebo něco hodně podobného.

Dříve spořádaní američtí občané spokojeně rabují, na poslední hodiny svého života se zásobují kvantem spotřební elektroniky, a všemocná US Army je náhle bezmocná. Jenže ve výlohách, dosud nevyrabovaných obchodů, stále září obrazovky televizorů. A na všech obrazovkách vidíme tvář sympatické reportérky, která informuje o nastalé situaci.

Po strohém konstatování, že je situace opravdu vážná (podle jejího výrazu každý poznal, že je beznadějná) se ta dívčina snažila národ uklidnit. Začala několika frázemi o tom, že Bůh žehná nejen Americe, ale celému světu a pokračovala výzvami k modlitbě. A nakonec sdělila národu zprávu, na kterou každý čekal: "Prezident je v bezpečí!" A na obrazovkách bylo vidět, že jsou všichni hned nějak klidnější...

A mne v tu chvíli napadla zajímavá myšlenka. Jak by to asi ve stejné chvíli a při stejné zprávě vypadalo u nás? Zkuste si to představit spolu se mnou...

Konec světa se neodvratně blíží a dříve spořádaní a za každých okolností slušní Češi berou útokem nejbližší DATART či Elektro World a plní si kapsy nejnovějšími smartphony. Stále ještě funguje dodávka elektrické energie (omlouvám se za trochu sci fi pohled na věc) a tak i v těchto prodejnách svítí televizní obrazovky.

Na těchto obrazovkách můžeme vidět trochu vyplašenou tvář Lucie Borhyové, která vyzývá své (většinou ateistické) spoluobčany k tomu, aby se místo rabování raději věnovali modlitbám. A potom sdělí všem Čechům, Moravanům i Slezanům to, že... "Že prezident je v bezpečí!"

No nevím, ale podle mnoha internetových komentářů a diskusních příspěvků soudím, že po tomto sdělení by ten konec světa v české kotlině nastal o trochu dříve, než v okolním světě.

Omlouvám se za tento zbytečný článek a děkuji všem, kdo to dočetl až do konce. Přeji všem hezký den a usmějte se prosím. Úsměv totiž sluší...

Autor: Pavel Nitka | pondělí 28.8.2017 12:39 | karma článku: 19,09 | přečteno: 603x
  • Další články autora

Pavel Nitka

Jak jsem potkal samomluvce

18.11.2023 v 17:39 | Karma: 14,90

Pavel Nitka

Já bych ty roušky zavedl navždy!

11.12.2021 v 16:30 | Karma: 24,78

Pavel Nitka

Víš co je to lopata, umělče?

12.10.2020 v 14:58 | Karma: 31,77

Pavel Nitka

Neberte jim Chelsea

3.4.2019 v 13:48 | Karma: 17,13
  • Počet článků 684
  • Celková karma 14,40
  • Průměrná čtenost 1631x
 N
Nezávisle závislý nádeník, píšící jen tak pro potěšení.