Pavel Nitka

Mám dotaz. Viděl už někdy někdo živého vítače?

14. 08. 2017 15:54:28
Tím nemyslím někoho, kdo nese na nějaké demonstraci nějaký ten "vítačský" transparent. Myslím tím někoho, kdo opravdu touží po tom, aby se přes hranice přehnaly nekontrolovatelné davy žadatelů o azyl.

Dnes je za tzv. vítače označen kdekdo, kdo se jen trochu zastane... A teď pozor, nejen migrantů, ale třeba lázeňských hostů z arabských států, dlouhodobě žijících muslimů v České republice či londýnského starosty.

Za vítače jsou označováni i význační arabisté a to jen proto, že si někde v médiích dovolili jít proti proudu a napsali něco, čemu prý vůbec nerozumí...

Podle současných internetových diskusí je totiž nejčtenější knihou v České republice Korán a těm veršům rozumí úplně všichni, kromě těch vítačů. A taky těch arabistů...

A taky všichni rozumějí zeměpisu a tak se občas stane, že diskutéři posílají Nigérii a Somálsko na Blízký východ a při požáru v Dubaji napíší, že to těm Saudům opravdu přejí. Podle všeobecného přehledu, který mnozí ti nevítači mají, žijí v Pákistánu, Afghánistánu, Iránu, Indonésii či Nigérii Arabové a nosí na hlavách ručníky... Toho si ti vědátoři z Orientálního ústavu AV ČR určitě nevšimli. Vlastně všimli, ale ta akademie je přece plná vítačů...

Podle toho co v posledních měsících čtu, jsou ti vítači úplně všude. Je jich plno ve vysokých politických kruzích, jsou mezi umělci, existují vítačské strany, vítačské neziskovky. Vítají i skauti, provozovatelé lázní, pionýři, odboráři, Babiš... Všude jsou ti vlastizrádci, kteří touží po islamizaci naší zemičky a těší se na to, až je bude po ránu budit muezín. A někteří se těší i na to, až ukamenují svou třetí manželku za cizoložství. Jenže...

Jenže já nikoho podobného nepotkal. Ještě jsem nenarazil na někoho, kdo by vítal současnou migrační krizi a těšil se na nové spoluobčany. Dokonce jsem neslyšel nic podobného ani od politiků. Prostě neznám politika, který by prohlašoval, že chce islamizaci Evropy, nedejbože České republiky.

A to se netýká jen politiků. Ani ve svém okolí a dokonce ani na internetu jsem nenarazil na někoho, kdo by chtěl tu naší kotlinu islamizovat. Na někoho, kdo by zářil nadšením z toho, že už jsou konečně tady.

Zato jsem narazil na dost lidí, kteří těm vítačům spílají, jak to jen jde. Na sociálních sítích šíří hoaxy plné pravopisných chyb (psané pravými vlastenci), chtějí všechny vítače soudit jako vlastizrádce a... A pokud možno popravit.

No já nevím, taky bych nějakého toho vlastizrádce občas i popravil, ale nějak žádného nevidím. Možná jsem slepý, když je jich tolik okolo, ale opravdu nevidím. Já vidím jen pár zmatených lidí, kteří nosí transparenty o lásce a rovnosti a neskutečné množství politických (a občas opravdu hloupých) výroků, které po vytržení z kontextu začaly žít vlastním životem. Životem vlasti či eurozrady...

Já moc dobře vím, že s tímto názorem nebudu moc populární, ale napsat to musím. Vadí mi, když se v diskusi pod kdejakým článkem o nějaké nepravosti najde někdo, kdo to hned svede na migranty, muslimy, Afriku či imány. (To není chyba ani překlep, to jeden vášnivý vlastenec neustále poukazuje právě na imány. Mohou prý i za počasí. Jen nevím, kdo to je...) A když už je ta vina jasná (což je vždy), tak za to mohou vítači.

Nevím, zdali jsou vítači horší či lepší než sluníčkáři, ale vím to, že já tuhle sortu lidí nepoznám. A ani poznat nepotřebuji. Dělení lidí do škatulek mi nikdy moc radosti nepřineslo. Černobílé vidění světa už nadělalo dost neplechy a bohužel jde zase do módy. A pár politiků se už na té černobílé vlně bohužel veze... Přeji hezký den.

Autor: Pavel Nitka | karma: 28.20 | přečteno: 2889 ×
Poslední články autora