Tady máš dárek aneb Už zase na mne zaútočil opálený dárce

Dárce holicích strojků, různé kosmetiky, USB nabíječek na různá zařízení, multifunkčních dálkových ovládačů, mobilních telefonů či malých jaderných reaktorů... 

„Čau, tady máš ode mne dárek,“ řekl mi asi pětadvacetiletý kluk na parkovišti před mariánskohorským Kauflandem a vhodil do mé plné nákupní tašky krabici, se sadou kuchyňských nožů. „To se ti může hodit!“

Neříkám, že by se mi nějaký ten nůž nehodil, ale už jsem se s podobnými dárci potkal a tak jsem zareagoval, tak jak jsem zareagoval. Položil jsem tašku s minerálkou, cizrnou, sójovým masem, rybí omáčkou, tygřími krevetami, černým kaviárem, šmakounem, lanýžovým olejem a dalšími produkty, které mi v televizi doporučují a štědrému dárci jsem tu krabici vrátil.

„Nemám zájem!“ „Ale já ti to jen tak dávám! A zadarmo!“Nezlob se, ale já nemám peníze na nějaké nože…“ Všimněte si, že jsem přeslechl to slovo ZADARMO a rovnou jsem tomu snědému dárci nastínil svou finanční situaci. „Ale něco snad máš. Vždyť si byl nakoupit!“

Chvíli jsem přemýšlel nad tím, jak onomu dobrodinci vysvětlit to, že jsem nakoupit byl a tím pádem se má momentální hotovost snížila o cenu nákupu a proto je má kupní síla daleko menší než před nákupem, ale nebyl na to čas. „Máš plnou tašku a nemůžeš mi dát ani pár korun za super nože? Myslíš si, že ti to někdo dá za tu cenu?“

Nemyslel jsem si to. Stejně, jako jsem si to nemyslel o sadě náramkových hodinek, vědecké kalkulačce, luxusním parfému a dalších komoditách, které už kdysi jeho kolegové hodili do mé tašky. Jeho kolegové, kteří své zboží taky dávají jako dárek. A když slyšeli, že jim za dárek nic nedám, tak si prostě pro své zboží do tašky sáhli a s nadávkami zmizeli za dalším obdarovaným člověkem… Vždyť oni to dávají ZADARMO!

Takže teď nevím. Je mi toho kluka líto. V potu tváře doma v dílně vyrobil sadu nožů, zabalil je do krásné krabice a já to nepřijal. Stejně, jako jsem před časem nepřijal od jeho kolegy hodináře, tu sadu náramkových chronometrů… Vždyť oni se ti kluci tak snaží. Přeji hezké odpoledne a usmějte se prosím. Prý je to zdravé.

PS. A neberte prosím obsah mé nákupní tašky zase tak moc vážně. Lanýžový olej v Kauflandu neměli… 

Autor: Pavel Nitka | čtvrtek 16.3.2017 16:43 | karma článku: 35,32 | přečteno: 1563x
  • Další články autora

Pavel Nitka

Jak jsem potkal samomluvce

18.11.2023 v 17:39 | Karma: 14,90

Pavel Nitka

Já bych ty roušky zavedl navždy!

11.12.2021 v 16:30 | Karma: 24,78

Pavel Nitka

Víš co je to lopata, umělče?

12.10.2020 v 14:58 | Karma: 31,77

Pavel Nitka

Neberte jim Chelsea

3.4.2019 v 13:48 | Karma: 17,13
  • Počet článků 684
  • Celková karma 14,40
  • Průměrná čtenost 1631x
 N
Nezávisle závislý nádeník, píšící jen tak pro potěšení.