Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Já jako důchodce se bavím tím, že pro jeden technický časopis dělám rozhovory s vedoucími pracovníky v našich továrnách. V některých případech udělám rozhovor řekněme s ředitelem tak, že mu mailem pošlu otázky, on mi mailem pošle odpovědi, já některé otázky upřesním nebo přidám podotázky, tak to pětkrát vyměníme a rozhovor je hotov. Většina vedoucích však chce vést rozhovor "face to face", tak tam zajedu. První, čeho si na každé fabrice všimnu je, zda je tam pořádek či nepořádek. Tak je tomu u všech návštěvníků. Na základě dosavadních zkušeností mohu prohlásit, že v továrnách s německými vlastníky je pořádek, v továrnách s českými vlastníky je pořádek jen v některých.

Pořádek tedy není jen základem bezpečnosti práce, ale je vizitkou podniku. Krom toho mám dojem, že pracovníci mají k podnikům, ve kterých je pořádek, lepší vztah, což je pro udržení kvalitního osazenstva velmi důležité.

Váš článek však nebyl o tom, zda pořádek ano či ne, Ale o tom, jaký složitý systém někde udělají, aby se uklidila jedna odhozená krabička od cigaret, což je skutečně úsměvné a zbytečné. Asi nejlepší systém jsem viděl v jedné továrně, kde její majitel a ředitel v jedné osobě mi řekl, že prvně si továrnu projdeme. Při vstupu do jednoho provozu si všiml, že jsou odřená vrata. Asi o ně zachytil vysokozdvižný vozík, když jimi projížděl. Přerušil prohlídku a postavil do pozoru šéfa toho provozu. Nejjednodušší systém je, když každé vedoucí si provoz projde a hned všechno řeší.

0 0
možnosti

moc pěkné :-). Koneckonců, i blázinec může být držitelem certifikátu systému managementu jakosti dle EN ISO 9000:2016 ...

1 0
možnosti
Foto

Tak jsem na tu normu koukl... Tomu podle mne nerozumí ani ten, kdo to napsal...

1 0
možnosti

Kdyby ti kuraci odhazovali ty krabicky od cogaret do falesnejch kontejneru, byl by to jeste raj na zemi. ale oni je odhazuji, kde je to napadne. V jednom zapadoceskem malomeste je cesta k nadrazi tema krabickama primo lemovana.

0 1
možnosti
Foto

Tomu věřím... Ale ten blog nebyl prioritně o kuřácích... On tam mohl být klidně sáček od Hašlerek...

1 0
možnosti