Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P78e88t21r 56S51k74á65c88e80l 6934549989

Rostislav Osička: ČAS

Zkusdohonit čas, posunout čas, zpomalit čas. Nic neuděláš, nicnezmůžeš, jen se ztrapňuješ,svým neustálým snažením apachtěním po blahobytu. Stejně se bojíš i když jsi silný,mocný a schopný neustálým dokazováním, kdo je tu pánem.Ne,nejsi to ty. Pánem je čas...

0/0
23.4.2017 23:37

P13e92t73r 98S80k82á38c11e53l 6474609899

(7.4.2017,Den vzdělanosti a Světový den zdraví!)

Tak před půlhodinkou jsem se vrátil ze zahrady, tím jen chci sdělit, že i když je dnes "pod mrakem", Slunce i při svém západu osvětluje krajinu. I pro cyklisty, kterým tzv. "letní čas" (dále jen LČ) dělá dobře. Doporučuji nejen jim, aby jezdili též za svitu Měsíce. Ti svobodní se třeba potkají a na světě bude známost na celý život, ti ostatní si mohou zavzpomínat. Prostě romantika pro každého, pro všechny. LČ určitě ale není příjemný pro všechny, uvádím jeden ze zásadních lidských argumentů pro jeho zrušení a upravení na stav před rokem 1979 u nás.

Před 19.00 hod. jsem na ČT 2 narazil na Večerníčka, který mával dětem "Dobrou noc". A hle, Slunce ještě půl hodiny osvětluje prostor kolem nich a mají jít spát? Mají kdy jít spát? Kolem 20.00 hod. zvoní klekání (evokuje to krásnou dechovou píseň "Klekání když večer zvoní..") a tudíž se stmívá. A pro děti bude hůř, neboť až do konce června, tedy víc jak dva měsíce bude Slunce čím dál delší dobu svítit. Každý den zhruba o dvě minuty, v červnu to bude o dvě hodiny víc. Kdy mají jít děti spát? Kdo nevěří, viz níže uvedený graf východu a západu Slunce. Ten většinou přesvědčí nevěřící "Tomáše" a uvolní zablokovaný akupresurní bod pro přívod empatie k srdci člověka. Nebo v něm probudí zdravý rozum. Pro ty ostatní jen uvádím metodu MUDr. Hnízdila: Respekt, úsměv a lítost. Ano, respektuji každého člověka osobní názor, usmívám se, když on nedokáže poučit a lituji, že svůj mylný názor nezměnil. Žije v bludu. O to horší je, když se jedná o vzdělané lidi, navíc třeba vychovávají další generace. Třeba přednáší na fakultách, tam nadělají škody nejvíc. Pokud se jich bystří studenti neoptají na soulad slov a činů. Měli by.Zvláště v den připomínající vzdělanost a zdraví, které spolu s věděním ruku v ruce jde.

Zdroj: http://www.astrolot.cz/mimo/letnicas.html

av něm je graf pohybu Slunce:

http://www.archivalie.webzdarma.cz/Graf_delky_dne.jpg

0/0
7.4.2017 20:56
Foto

J39i63ř33í 51K19l20i92c46p21e46r36a 1206920586

Tzv. letní čas pokud vím vymysleli v Rakousko-Uhersku za první světové v r.1915, aby se ušetřila elektřina pro úřady a válečnou výrobu. Pak se zrušil, aby ho zase zavedl Hitler za další války. Teď nejsme ve válce s nikým krom teroristů, ale letní čas zavedli zase před lety pseudozelení a naši to honem okopírovali také. Jsem pro to, aby všude platil čas přirozený, t.j. sluneční, odvozený od pozice Slunce v nadhlavníku v pravé poledne. Problém není v tom, kolik je aktuálně hodin, klidně si můžeme stanovit poledne ve tři odpoledne, ale proboha přestaňme ty časy každou chvíli střídat, a to v celé Evropě. Nevím, jestli ještě jinde takovou pitomost užívají. Já to cítím jako křivdu na svém letitém organismu, který na to za mlada nebyl postavený. Starý pan Pecka z toho umřel v r.2009, do té doby to byl velmi populární bojovník. Dneska se můžeme začít organizovat a bojovat přes elektronická media, tak proč ne. Že to střídání škodí zdraví už je mnohokrát prokázané. Možná skoro tolik jako kouření...

+2/0
27.3.2017 15:28

P64e53t94r 91S70k91á98c98e60l 6844509239

Jinde taky pitomost zvanou "letní čas" užívají. Jeden moudrý a mediálně známý člověk to označil za "opičárnu". Jen tam, kde mají politiky ve vedení státu se zdravým rozumem, zrušili to. Čímž nechci říci, že se mi vše na Ruské federaci líbí. Některé státy USA využívají Federálního zákona z roku 1966 a referendem zrušili přešupačení času. Hawaii, Východní část Luisiany. Takže proč podobný akt není možný v EU? Byli jsme před EU, budeme i po ní...R^

0/0
7.4.2017 21:37

P80e59t70r 80S40k88á59c56e33l 6984659559

Důležitý odkaz:

http://relax.lidovky.cz/rozdil-mezi-vnitrnimi-hodinami-a-konvenci-muze-skodit-zdravi-pup-/zdravi.aspx?c=A150329_210420_ln-zdravi_sho

0/0
27.3.2017 0:47

P95e43t81r 17S72k91á98c25e43l 6364879469

Pane autore, díky za článek. Ale jak jsem níže zkopíroval, můžete se něco dozvědět o škodlivosti, když budete ochoten naslouchat a číst. Přemýšlet o argumentech pro zrušení nesmyslu, který zhola nic nepřináší v kladném slova smyslu. Jen škodí živému organismu, člověku určitě. I těm nebohým kravám škodí, neboť ode dneška k nim přicházejí dojiči o hodinu dříve a jim se nic neřeklo, že mají mít mléko připravené. Nutno dodat, že naši šikovní farmáři je již od začátku března na zvrat v čase příchodu připravují. Přemýšlejí totiž a ne jak v Německu, kde se tvoří fronty aut u farem. I těm německým kravám to nikdo neřekl, že musí, ano musí si o hodinu pospíšit. A tak by se dalo vypočítávat i v jiných oborech. Statisticky je doloženo, že v prvním týdnu po zavedení tzv. "letního času" (máme čtvero ročních období) se počet nehod zvýší.Pan ombudsman JUDr. Motejl nám tohle s úsměvem shodil ze stolu, když si vzpomněl, že v dávných dobách byl duben vyhlášen jako "Měsíc bezpečnosti". Lidé prý jsou po zimě unavenější, adaptují se na jaro. V každém oboru podnikání člověka totiž hodina spánku chybí, únava přináší úrazy. Tohle velmi dobře věděl i pan Baťa, který tvrdil, že unavený pracovník při příchodu na pracoviště je firmě houby platný. Je jako nenamazaný stroj. A to pan Baťa neoplýval vysokoškolskými tituly, sbíral jiné, čestné. Takže jeho zdravého rozumu je nám třeba a přeměny mohou začít. Začít by se mohlo třeba u maličkostí, zrušením opatření našim vládami přikazovaného od roku 1979. Po zavedení si v průměru měsíc zvykáme, dvakrát ročně, kolik je to celkem měsíců za brzy uplynulých 40 roků?

Rád si poslechnu názory pro a proti i když vím, že se nic nového nedozvím.

Zdroj:http://nitka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=595273

http://www.rozhlas.cz/default/default/rnp-player-2.php?id=2294233&drm=

(doc.MUDr.SmolíkPetr, CSc. - odborník na slovo vzatý).

0/0
26.3.2017 22:49

P40e61t47r 61S38k54á22c20e70l 6584489219

Jediný argument pro zavádění časového vyletnění slýcháváme a čteme, že si zastánci užívají o hodinu delšího odpoledne. A že se přímo těší na provedení změny koncem března. Tak tohle již zavání závislostí na příkazu našich vlád od roku 1979. Proč si dotyční nezmění denní režim tak, aby jen jim vyhovoval? Zvláště od roku 1990 si každý může ulehat a vstávat jak a kdy chce. Tak proč by demokratické vlády měli se plést do života lidem, kterým dvakrát ročně pootáčení hodin přináší stres? Aby bylo jasno, já k nim nepatřím. Zkoušel jsem jeden rok od začátku března každý týden natočit hodiny vpřed. Inspiroval mě k tomu jeden sportovec, který panu Peckovi, pekaři z Chrudimi, kdysi napsal, že mu "letní čas" snižuje sportovní výkon. A tak měsíc před termínem denně posouval svoje hodinky o dvě minuty dopředu. Ošidil tak tělo, výkon se neztrácel. Takže zrušme nesmyslné natáčení hodin a všichni budou spokojeni. Úředníci a politici budou chodit do zaměstnání na 8.00 hod. a bude to totéž. Protože ode dneška jim při chůzi či jízdě do práce Slunce takto svítí, nic se jim nezmění, nikdo jim hodinu "delšího" odpoledne nevezme. A děti a mládež nebudou muset až do konce října (vyjma prázdnin) vstávat denně (!) o hodinu dříve. Cítí v tomto směru někdo s nimi, s přestárlýni a citlivými jedinci? Z tábora pohodlných zastánců nikdo, apeluji na zdravý rozum těch ostatních. Pokud ovšem chceme žít v souladu s přírodou, Vesmírem.R^

+1/0
26.3.2017 22:06
Foto

V16á32c86l78a86v 92C92h19u57c60h19m62a 6285171988446

Ač blábol, tak celkem i rozumný. Teda až na tu větu o pravém času. I ten údajně pravý čas je jen lidským výmyslem, který nemá s přírodními cykly mnoho společného a je jen jakousi dohodou o tom jak budeme poměřovat dobu. ;-)

0/0
26.3.2017 19:42
Foto

P50a24v34e43l 29N18i42t78k59a 7147448238385

To samozřejmě vím. Ale nějak se mi to do toho blábolu nehodilo..

+1/0
26.3.2017 19:49

P16e16t83r 37S59k30á93c15e16l 6324349789

Ještěže jste uvedl ..."nemá s přírodními cykly mnoho společného". Takže přeci jen něco má, že? Pokud Vám vadí sousloví "pravý" čas, lze je nahradit termínem "čas daný polohou Slunce". Ve škole každého učí, že poledne-12.00 hod. je tehdy, když je nejkratší stín. Tak má čas takto určený něco společného? Pokud ano, vězte, že statisíce roků vývoje člověka se tato skutečnost velmi podepsala na chodu biologických hodin v každém živém organismu. No a přijde v roce 1979 vláda s tím, že tohle naruší dvakrát ročně. Uveďte jedinou výhodu takového opatření vedoucí ke zdravému životnímu stylu a všichni budou s přešupačením času spokojeni. Bohužel, jsou jen samá negativa v oblasti narušení lidského zdraví. Nebo že by se vzdělanci mýlili? Viz:

http://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/331959-po-zavedeni-letniho-casu-pribyva-o-ctvrtinu-vic-infarktu-zjistila-studie.html

A takových odkazů mám několik, pokud bude zájem, uvedu další studie a zjištění nezaujatých lékařů.

+1/0
26.3.2017 21:55
Foto

V36á37c76l42a40v 61C92h13u97c84h36m38a 6395781368716

Já nemám nic proti letnímu času, ale nemám nic ani proti vašemu názoru na jeho zrušení. Nejsem člověk závislý na vládou nařízeném měření času. Já mám poledne pořád, když je slunce nejvýš. Problémem není letní čas. Problémem je závislost na něm. To je ta prvotní příčina jakýchkoliv problémů kohokoliv. S ručičkami na hodinkách si můžeme šoupat jak chceme, ale na dráze slunce po obloze to nic nezmění. Každý z nás, má možnost změnit svůj životní styl podle svých potřeb a pro blaho svého zdraví. Ale jen málokdo je ochoten k takové změně. Raději vykřikuje "Změňte čas". To je bezpochyby jednodušší, ale řeší to pouze a jen to, že vyhovění mému přání poškodí někoho jiného. Já jsem všemi deseti pro, aby byl jen jeden oficiálně stanovený čas, ale jsem si vědom, že změna času více odpovídá tomu přirozenému času a biorytmům než lpění na "zimním času". Vaše bláboly uvedené výše jsou pouhou demagogií. Krávám je náš čas ukradený, pokud je nenaučíme se jím řídit. Jsou na tom stejně jako my. Vypěstujme svému organismu závislost na času a pak nám jakákoliv změna bude činit problém. Zbavme se ale té závislosti a žádnej problém nebude.

0/0
27.3.2017 10:51

P81e43t72r 64S85k12á73c32e58l 6424349119

Vaše tvrzení opět pokulhávají. Uvádíte cosi o mých blábolech, ale taktně se nevyjadřujete k závěrům vzdělanců. Uveďte, v čem se lékaři a vzdělanci mýlí? Takže kdo je zde demagog?

Uvádíte:

Každý z nás, má možnost změnit svůj životní styl podle svých potřeb a pro blaho svého zdraví.

Máte smysl pro humor, neboť děti školkou a mládež školou povinné nemají, rozumíte (?) nemají možnost si upravit denní režim. A právě jim denní vstávání o hodinu dříve škodí nejvíc.

Omlouvám se, ale pokud nevyvrátíte mnou uvedené argumenty o škodlivosti přešupačení času

(Prof.Illnerováodkazuje na cizí vědce:

http://zpravy.idnes.cz/fakta-o-zmene-letniho-casu-096-/domaci.aspx?c=A130331_115523_domaci_hro), jde o ztrátu času, energie. V tomto smyslu:

“Pokoušetse učit toho, kdo má o svém rozumu vysoké mínění, je pouzeztráta času“. » Démokritos z Abdér.

0/0
2.4.2017 22:59

P92e22t26r 45S97k16á52c75e12l 6264659109

Ještě k větě..."Problémem je závislost na něm". Podle poslední a předposlední věty Vašeho příspěvku usuzuji, že ze závislosti na čase obviňujete odpůrce časového vyletnění. Pokud je to tak, tak jste prokázal základní neznalost významu slova "závislost". Zkopíruji zde poučku, určenou jiné skupině lidí, abych Vám prokázal, jak se mýlíte:

Statistika o životě a díle GLBT se nachází na www.hcjb.cz, v nich "Zápas o duši" č.68, článek "Homosexualita", autor MUDr.Štěpán Rucki CSc. Precizně je v článku popsána i nutkavá (kompulsivní) porucha chování, tedy závislost. Zkusíš to, zvykneš si a potom jsi závislý. Jak prosté.

Takže odpůrci "letního času" si nic nezkoušejí, na nic si nechtějí zvyknout a již vůbec nejsou závislí. Opak je pravdou, většinu zimy se zastánci pootáčení hodin těší na konec března, až jim to naše demokratická vlády demokratickým vládním nařízením nařídí. Sami si denní režim nedokáží upravit tak, aby se žádné přešupačení času nemuselo konat.

Jak jsem v předešlém příspěvku uvedl: Očekávám od Vás předložení hodnověrných důkazů o prospěchu "letního času" pro lidský organismus proti přírodou danému průběhu času. Nebo změnu Vašeho názoru, ale to pochybuji, zda jste přeměny schopen...

0/0
3.4.2017 21:21

S45y38l11v76a 75H14e10i87d47l59e41r50o46v32á 9140138773435

Za Váš blábol:-)R^, protože jsem spáchala podobný

http://sylvaheidlerova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=595071

+1/0
26.3.2017 18:43
Foto

P17a38v68e80l 86N62i86t30k85a 7637758208155

Četl jsem. A líbilo se mi to... :-)

0/0
26.3.2017 19:28

P81e96t44r 62S19k35á68c32e70l 6944749699

Mně se též článek líbil, jdu dát karmu. Jste dalším člověkem se zdravým rozumem. A toho je nám nyní potřeba jako soli....R^

+1/0
27.3.2017 0:26

V51o74k93o40u93n 38V19l67a72d57i83m23i82r 8512808909228

Asi jste si koupil nejake zastarale nemoderni. zkuste je v ramci zaruky vratit. Ty novejsi uz maji nekolik desitek letcifernik s letnim a zimnim casem.

0/−1
26.3.2017 17:51
Foto

P38a89v81e65l 61N96i87t37k95a 7447808168475

Já vím, měl jsem si raději koupit orloj...

+1/0
26.3.2017 17:57

S42y68l26v15a 92H31e92i90d76l95e12r62o30v67á 9240928803275

zimní čas - další, - promiňte mi to prosím, - pitomost!

+1/0
26.3.2017 20:00

P22e40t41r 88S39k22á71c63e47l 6964949229

Souhlas, nesmyslný termín "letní čas" si vymysleli novináři, aby nemuseli kostrbatě popisovat "pootáčení hodin dvakrát ročně", "nastavení hodin ve dvě hodiny ráno", apod. Je přeci čtvero ročních období, tak proč by se měl rok smrsknout na dvě?

+1/0
26.3.2017 21:46



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.