Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZM

Já jsem velkou část ZVS "bojoval" na štábu (nejdřív pluku, potom divize) a pamatuju, že všechna vojenská cvičení, ať už na mapě nebo přímo v terénu, začínala tím, že nás napadl nepřítel /vojska NATO/, kterého se nám podařilo zastavit někdy před Prahou, jindy až někde na Moravě a potom jsme ho samozřejmě hnali zpátky. 

Je fakt, že tento jednotvárný scénář se pořád opakoval. Nenastalo žádné zpestření či změna v podobě, že bychom my napadli Rakousko či Západní Německo.

Pravda, jednou nám nepřítel napráskal tak hrozným způsobem, že se muselo cvičení přerušit a "rozehrát" znovu. Zavedený scénář prostě nezafungoval anebo soudruzi ze štábu udělali pár "drobných chybiček".

0 0
možnosti
Foto

Čau, s tím příborákem a bramborami mi to ani nepřipomínej. Dokud jsem nedostal frčky, tak jsem to absolvoval několikrát, a dodnes, když si na to vzpomenu, tak mám dodatečně chuť narvat ten nůž nějakýmu tomu provianťákovi do zádele tím silnějším koncem napřed...;-D

0 0
možnosti
Foto

Jenom pozn.: Je rozdíl mezi udržovaním nějaké armády v nějakém stavu a její přeměna v bojechopný útvar. Prý to trvá půl roku.

A máte pravdu, také jsem si kladl vždy otázku, jak s touto armádou bychom pochodovali vítězně k Rýnu mezi atomovými výbuchy. A v situaci, kdy za jejími zády vybuchují jak sovětské, tak americké, britské a francouzské atomovky.

0 0
možnosti
PK

P53a54v87e77l 73K50u74r65a66l

31. 10. 2013 10:14

nijak... a právě proto KGB financovala a organizovala různé spolky tipu hippies jak v USA tak v Evropě požadující jaderné odzbrojení. konvenční jednotky NATO by nebyly schopné jednotky Varšavské smlouvy zastavit. maximálně chvíli zdržet v Německu z kterého by se udělalo nepřekročitelné nukleární spáleniště. 

z hlediska počtu vojáků by nestačilo nato ani na skutečnou kontrolu území Polska a ČSSR. natož aby šlo dál...

Veškerá obrana západu Evropy spočívala v nukleárních zbraních

0 0
možnosti
LV

"...a potom se dozvědět, že jsem se vlastně chystal napadnout ty hodné demokratické státy západně od našich hranic..."

Na to jste přišel jak? To Vám přišla oznámit nějaká delegace? Nebo Vám přišel osobní dopis z Ministerstva obrany? :-D

Ale že jim to teda trvalo, než Vám to řekli, pacholci. Víte, jak dlouho Vám to tajili? 24 let, pane! Žeňte to k soudu pro lidská práva...

1 0
možnosti