Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
G(

Gloom (http://bakic.blog.cz)

16. 10. 2009 9:19
karmička jak vyšitá

Zdar Pavle! No vidíš, jak ses do těch recenzí opřel. A víš, co se mi na nich nejvíc líbí? Že to není napsané jak ve škole: Autor se v díle snaží vyjádřit .... bla bla bla. Vzal jsi to za správný konec, karma.

Verneovy příběhy jsou skvělé. Nejradši jsem měl Ocelové město a 20 tisíc mil pod mořem. Ale mám jich v knihovničce víc. Teď bych si je nejradši znovu přečetl všechny. jenom je to trochu na dlouho ;)

0 0
možnosti
PN

kluk.od.lopaty

16. 10. 2009 16:18
Re: karmička jak vyšitá

Díky Zdeňku... chtěl jsem s tei recenzemi (s těma recenzema?) chvíli počkat, ale když už jsi mne nakopl...;-)

0 0
možnosti
DT

Dimitar Toškov

15. 10. 2009 6:02
Je to tak

Nesrovnalosti jsou v knize Tajuplný ostrov popsány dokonale: Pierre Aronnax opustil Nautila v červnu roku 1867. Kapitán Nemo se pak dlouho plavil po mořích, až všichni jeho společníci umřeli a poté se zašil na Tajuplný ostrov, kde strávil posledních šest let. Přitom v roce 1865 odletěla skupina Cyruse Smithe z USA. Na ostrově strávili čtyři roky, poněvadž byli 24 března 1869 zachráněni z pozůstalého skaliska. No...buďme shovívaví.:-)

0 0
možnosti
RB

erben3

14. 10. 2009 11:12
.

Tuhle knihu jsem jako kluk miloval. A stejně tak její flmové zpracování. Teď po cca 30 letech jsem si koupil DVD s celým seriálem, s chutí jsem se na něj podíval, ale už to nebylo jaksi ono. Pořád pěkný film, ale viděný bohužel už dospělýma očima. Zkrátka jsem dospěl a nějak se ze mě vytratil takový ten klukovský dobrodružný duch, jestl mi rozumíte. Škoda, že se člověk nedokáže vrátit do dětství. Jo - a karma, samozřejmě.

0 0
možnosti

chlibec

14. 10. 2009 21:24
Nevstoupíš dvakrát do téže řeky

Já četla jen knihu, seriál neznám, ale taky jsem ji jako dítě před nějakými deseti lety hltala, no určitě jsem ji přečetla několikrát, a teď se mi do ní nechce podívat, abych si nezkazila tu vzpomínku.

Ale všechna ta jména a názvy míst v článku, to je jako bych tam znovu byla...

0 0
možnosti
DS

Streit

14. 10. 2009 9:47
Karma

Nejvíce mě mrzí, že své dva syny jsem už pro tuto a obdobné knihy nedokázal nadchnout. Vůbec to nechtěli číst. Měli předsudky - je to staré...Snad toho mladšího i s odkazem na Váš článek ještě přesvědčím. Díky.

R^

0 0
možnosti
DS

Streit

14. 10. 2009 9:57
Re: Karma

Ještě jsem si vzpomněl na kousek básničky, co jsem asi ve 12 letech napsal:     Jak krásné jsou ty knihy od Verna, v knihovně jich plno mám.

Jsou jak zahrada barevná, do které se často zatoulám.

A jako první nejkrásnější květ - Tajuplný ostrov skví se,

jej nedal bych za celý svět, ani za tisíce. 

:-)

0 0
možnosti

mirek-storch

14. 10. 2009 9:03
Pavle blog je moc pěkný včetně kritiky časových souvislostí

Tajuplný ostrov jsem sehnal kdysi bez ilustrací, a tak jsem si ho představoval jen podle textu. Později jsm v knihovně dostal vydání s ilustracemi a trochu se to mým představám podobalo. Ale nejvíc mě jako kluka bavilo, když inženýr Cyrus Smith z toho mála co měli dokázal díky znalostem vytvořit tak hodně- Od rozdělání ohně slepenými sklíčky od hodinek až po tavení železné rudy. Pochopitelně se Jules Verne dopouštěl jako burzovní makléř  i fyzikálních omylů - třeba v knize "Cesta na Měsíc", ale to mu rádi odpustíme. :-) http://storch.blog.idnes.cz/c/64494/Cesta-na-Mesic-splneni-snu-Julese-Verna.html

Karma.8-o

0 0
možnosti
PN

kluk.od.lopaty

14. 10. 2009 19:44
Re: Pavle blog je moc pěkný včetně kritiky časových souvislostí

Víš Mirku, já se na ty nepřesnosti ve Vernově díle vůbec nedívám... Je to psáno ve druhé polovině devatnáctého století a tak na to musíme brát ohled... Já osobně přečetl asi (jen) třicet Verneovek a nemohu říci, že bych byl některou vyloženě zklamán.. Vlastně jedna by se našla, byl to román "O život" podle kterého byl natočen film "Muž z Honkongu", ve kterém tak výborně zahrál Belmondo.  ta knížka mne vyloženě nebavila, ale až ji uvidím někde v antikvariátu tak si ji stejně koupím... Možná tomu příjdu na chuť...;-) A co se týká časových nesrovnalostí v Tajuplném ostrově? Verne netušil při psaní Dvaceti tisíci mil pod mořem, že časem kapitána Nema ještě oživí a potom chtěl Tajuplný ostrov umístit do končící americké občanské války a tak mu nezbylo nic jiného, než být časově sám proti sobě... Allespoň já to tak vidím

0 0
možnosti
JN

crupier

13. 10. 2009 23:21
Naprostý souhlas

Taky je to moje nejoblíbenější knížka a i když je mi už 35, stejně ji občas vytáhnu z knihovny a začnu znovu číst. Člověk pak dokáže krásně zapomenout na veškeré starosti, když se v duchu přenese na tajuplný ostrov.

P.S.: a pokud bych se měl ujmout role hnidopicha, tak Nautilus Abrahama Lincolna nepotopil, pouze poškodil a při tom smetl profesora Aronaxe, jeho sluhu a harpunáře Landa do vody, potopil až později jinou loď:-)

0 0
možnosti
JN

crupier

13. 10. 2009 23:45
Re: Naprostý souhlas

Ale jinak dobrý postřeh, nikdy jsem si toho předtím nevšiml, ale teď jsem si obě knížky našel a 20.000 mil začíná dle letopočtu začátku příběhu později než Tajuplný ostrov.

A mrzí mě jedna věc, že Tajuplný ostrov nebyl nikdy zfilmován dle mých představ. Ten seriál se moc knižní předlohy nedrží, což obecně nemám rád a tady mi to vadilo ještě víc. Nebo jinak, ten seriál není špatný, když nedávno vyšel na DVD, tak jsem si ho koupil, dá se na něj dívat, ale je to pro mě úplně samostatný příběh. S Tajuplným ostrovem, jak si ho představuju já to nemá nic společného.

0 0
možnosti
JH

hurkajan

13. 10. 2009 23:04
vzpomínky na výjimečnou osobnost

když jsem poprvé viděl klíče od pevnosti Boyard Otec fura mi nevím proč ve věži připomněl julesa Verna snad ta atmosféra postavy...

0 0
možnosti
JH

hurkajan

13. 10. 2009 23:08
Re: vzpomínky na výjimečnou osobnost

hergot Fura...ty chyby...

0 0
možnosti
RS

Zly_Soused

13. 10. 2009 22:10
Paráda

Vzpomínám si jak nám to četla máma, když jsem byl úplně malej kluk. Parádní dobrodružství ze starého světa.

0 0
možnosti
S

sphagnum

13. 10. 2009 21:34
cokoliv jen ne tajuplný ostrov

Let na Měsíc jsem hltala, stejně tak 20 tisíc mil pod mořem, Tajemný hrad v Karpatech, Dva roky prázdnin a ze všeho nejvíc Děti kapitána Granta. Tajuplný ostrov mi potom přišel jako špatný vtip, kde autor vykrádá sám sebe a křísí staré postavy ve stylu hollywoodských sequelů...

0 0
možnosti
L

Luboko

13. 10. 2009 19:25
Souhlas. Po Robinsonovi

druhá nejoblíbenější kniha. Poprvé v 10-ti a pak (odhaduji) 15 - 20 krát. Přesně nevím. Až teprve později jsem četl další Verneovky. Tajuplný ostrov nepřekonaly.

Stalo se co jsem nečekal. Mé potomky nezaujala;-(

Přeji hezký den.

LVF

0 0
možnosti
B

bzunda

14. 10. 2009 8:50
Re: Souhlas. Po Robinsonovi

To samé se stalo mě.Pro mne úžesná knihi,ale mé syny,ani vnuky taktéž vůbec nezaujala.

0 0
možnosti