Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jmenuje se Sára a je k sežrání...

I když ten tupý střih, který na její ofině ukazuje podle jakého hrnce ji rodiče stříhali vypadá poněkud podivně, ale přesto... Na svůj věk vypadá hodně dobře. Vlastně hodně roztomile...

Tak už máme venku zase neskutečné horko a já se rozhodl, že vyrazím do ulic až navečer. I když do ulic... Prostě jsem se rozhodl dojít pro rohlíky, chléb a automatickou pračku až v době, kdy ta životodárná koule nebude tolik pálit. Jenže... 

Jenže i v sedm hodin středoevropského letního času bylo v tom našem zpropadeném (pro někoho) kraji neskutečné vedro. A tak jsem se rozhodl, že spolknu jedno láhvové pivo před místním, vietnamskými prodejci vedeným obchodem. 

Já tam chodím docela rád, protože majitelé jsou velmi příjemní lidé a vůbec mi nevadí, že jejich ochota mnohokrát hraničí až s vlezlostí. Oni to tak prostě mají... 

A tak jsem si sedl do plastové židle v příjemném stínu a... A teď budu asi za blba, ale vložil jsem si do uší sluchátka a zaposlouchal jsem se do audio-knihy. Zaposlouchal jsem se do Harryho Pottera a jeho tajemné komnaty. A potom přišla Sára...

 Malá vietnamská holčička, která po prázdninách nastoupí do první třídy místní základky se na mne podívala a zeptala se: „Co to posloucháte?“ Podal jsem jí jedno sluchátko a ona se rozzářila. „Trpaslíci! Já mám ráda trpaslíky, ale raději mám pejsky! Vy posloucháte pohádky?“ Netušil jsem co mám říci a tak jsem se zaměřil na ty pejsky. 

Jak se řekne vietnamsky pejsek?“ Vím, že to nebyla zrovna geniální otázka, ale na co jsem se měl zeptat. Ona něco zaskřehotala (omlouvám se Vietnamcům, nechci dehonestovat jejich jazyk) a usmála se. „Ale raději mám koníky!“ řekla a zatvářila se velice vážně. „Ale nevím, jak se řekne koník vietnamsky. Maminka mi to ještě neřekla. Ale vím, jak říká koník maminka.“

 A v tu chvíli ta šestiletá holčička přešla z plynulé a krásné češtiny na češtinu stánkářů. Vypadalo to jako, když si k mateřštině svých rodičů a jazyku státu kde bude žít, přidala ještě jeden jazyk. A šlo ji to výborně...

 Potom mi řekla něco (pro mne i pro ni) neuvěřitelného. Její starší bratr se totiž jmenuje Pavel. Já ještě neslyšel o žádném vietnamském Pavlovi a ona... A ona si myslela, že každý Pavel musí být buď holobrádek (jako její šestnáctiletý bratr), nebo vousatý apoštol z Michelangelových obrazů. Já ji do té představy moc neseděl...

Ale vraťme se zpátky na zem. Malá Sára půjde po prázdninách do první třídy, moc se těší na kamarádky ze školky a dokonce i na jednoho kamaráda. I když ten ji prý naštval, ale neřekla proč. Ona prostě čeká, že její dětství bude stejné, jako dětství jejich spolužáků. A že umí mluvit hodně exotickým jazykem? Že jejím rodičům ta čeština moc nejde? 

Děti umí být hodně kruté, ale v tomhle případě bych to tak neviděl. Možná se najde nějaký (nevím jak to napsat, když jde o dítě), ale... Myslím si, že Sára časem zapadne do naší společnosti bez sebemenších problémů a třeba se z ní stane advokátka, která jednou... Jednou vytáhne z bryndy nějakého antivietnamce... Přeji hezký večer.

 

 

 

Autor: Pavel Nitka | sobota 19.7.2014 21:08 | karma článku: 32,84 | přečteno: 4221x
  • Další články autora

Pavel Nitka

Není klaun jako klaun, aneb Jak jsem přišel ke strachu z klaunů

Psal se rok 1977 a v našem městečku zakotvil malý cirkus. Bohužel pro mně... Netušil jsem, že ve mně propukne coulrofobie.

20.4.2024 v 21:05 | Karma: 12,85 | Přečteno: 333x | Diskuse| Ostatní

Pavel Nitka

Jaký to je milý dědeček aneb Stářím moudrost nezískáš...

Vždyť určitě celý život pracoval, staral se o své blízké, jedl jen kvalitní potraviny a nikdy na veřejnosti nemluvil sprostě. Dokonce i mouchám vyrobil ve své dílně krmítko...

18.3.2024 v 19:20 | Karma: 14,40 | Přečteno: 613x | Diskuse| Ostatní

Pavel Nitka

Jak jsem potkal samomluvce

A nejen já, určitě jste ho potkali i vy. Sedí sám někde na zastávce a mluví. A někdy i trochu křičí...

18.11.2023 v 17:39 | Karma: 15,13 | Přečteno: 384x | Diskuse| Společnost

Pavel Nitka

Já bych ty roušky zavedl navždy!

A když už, tak absolutně pro všechny, kojence nevyjímaje. Ať si na to ti človíčci zvykají pěkně ze startu...

11.12.2021 v 16:30 | Karma: 24,84 | Přečteno: 777x | Diskuse| Ostatní

Pavel Nitka

K čemu ti lidé vůbec jsou aneb Do fabriky s nimi...

Senátoři škodí, poslanci se perou, novináři lžou, učitelé se válejí doma a meteorologové nám v lednu oznamují, že je zima. A to všechno za naše daně! To se musí změnit...

22.1.2021 v 17:30 | Karma: 30,30 | Přečteno: 1192x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

VIDEO: Strážníci v ulicích naháněli bagr, opilý řidič si jel pro cigarety

26. dubna 2024  15:42

Městská policie z Krupky na Teplicku zveřejnila video z netradičního zásahu svých strážníků. Ti...

Medaile z policistova hrobu nosil zloděj jako ozdobu klíčenky. Odhalila ho DNA

26. dubna 2024  15:36

Policie dopadla zloděje, který v říjnu roku 2022 v Ostravě-Vítkovicích ukradl dvě medaile z hrobu...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  15:10

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Policie navrhla obžalovat za podvod dva rusínské aktivisty s vazbami na Zemana

26. dubna 2024  15:05

Policie navrhla obžalovat dva proputinovské rusínské aktivisty Mychajla Ťaska a Vasyla Džuhana z...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.