Tak copak jsem to včera dělal?

3. 12. 2016 21:15:06
Byl jsem v práci, cestoval jsem vlakem, koupil jsem si los za stokorunu, vyhodil jsem sto korun oknem, vystál jsem frontu na poště a... A dostal jsem první účtenku EET.

Přiznávám, že jsem byl zvědavý jak to funguje. A taky jsem byl zvědavý, o kolik těžce vydělaných korunek zdražili pivo v hospůdkách, do kterých na ten zlatavý mok občas zajdu. A nebylo to zase tak strašné.

V Olomouci mi servírka dala pěnivý půllitr za cenu běžnou před tím Babišovým experimentem. Jen mi při placení řekla, že mám chvíli počkat, že mi musí přinést tu pí... Tak jsem si na tu pí... počkal a uložil jsem ji do prkenice. Až bude čas, tak si ji zarámuji. Je první...

Ale byl jsem opravdu dost zvědavý a tak jsem se na to několika servírek zeptal. A všechny řekly, že je to prostě jen trochu zdržuje, ale neobtěžuje. Od toho obtěžování jsou tam někteří hosté a ne pokladna, která nahlásí mé vypité pivo úředníkům ministerstva přes stokoruny a jiné drobné peníze.

Jedna servírka, která je mimochodem i spolumajitelkou malé hospůdky ve které si můžete dát k jídlu maximálně sýrové tyčinky či cibulové kroužky řekla, že více než nějaké EET se bojí plošného zákazu kouření v restauracích. Ona ta elektronická pí... co musí vydat zákazníka neodradí tak, jako jej odradí ten zákaz kouření. Nějak totiž odmítá věřit teoriím o tom, že po zákazu kouření se její malá pivnice zaplní dosud abstinujícími nekuřáky a rodinami s malými dětmi.

Já osobně si myslím, že EET je zbytečná kravina, která prostě jen prohloubí byrokratickou buzeraci drobných živnostníků. Ale je to jen jedna z mnoha podobných kravin (samičky hovězího skotu mi snad prominou), které se na drobné podnikatele valí ze všech stran. Takže hysterie okolo této zbytečnosti mi přijde poněkud přehnaná.

Myslím si, že ona ani tak nevadí EET, jako spíše její duchovní otec. Ale o tom psát nechci. V něčem bych se jej totiž zastal a v něčem bych jej zkritizoval. A pak bych to schytal ze všech stran. A ona je sobota večer a já nemám náladu řešit Andreje a nechat si nadávat od jeho odpůrců i jeho příznivců.

A když už máme ten sobotní večer, tak vám přeji krásný zbytek víkendu. A pokud se chystáte do hospůdky na pivo, usmějte se na obsluhu. Dostanete za to e-účtenku.

Autor: Pavel Nitka | sobota 3.12.2016 21:15 | karma článku: 23.01 | přečteno: 643x

Další články blogera

Pavel Nitka

Jaký to je milý dědeček aneb Stářím moudrost nezískáš...

Vždyť určitě celý život pracoval, staral se o své blízké, jedl jen kvalitní potraviny a nikdy na veřejnosti nemluvil sprostě. Dokonce i mouchám vyrobil ve své dílně krmítko...

18.3.2024 v 19:20 | Karma článku: 14.39 | Přečteno: 587 | Diskuse

Pavel Nitka

Jak jsem potkal samomluvce

A nejen já, určitě jste ho potkali i vy. Sedí sám někde na zastávce a mluví. A někdy i trochu křičí...

18.11.2023 v 17:39 | Karma článku: 14.64 | Přečteno: 294 | Diskuse

Pavel Nitka

Já bych ty roušky zavedl navždy!

A když už, tak absolutně pro všechny, kojence nevyjímaje. Ať si na to ti človíčci zvykají pěkně ze startu...

11.12.2021 v 16:30 | Karma článku: 24.50 | Přečteno: 689 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 16 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 10.41 | Přečteno: 188 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 14.95 | Přečteno: 322 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 4.98 | Přečteno: 95 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.70 | Přečteno: 556 | Diskuse

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...