Potkal jsem ji v podchodu. A chtěla si povídat...

24. 02. 2014 13:46:19
Počkejte pane, slyšel jste někdy něco o Bibli? Ráda vám vysvětlím, o co tam jde...

A já si řekl, proč ne? Byla mladá, hezká a já marně pátral v paměti, kdy mne oslovila, takhle atraktivní slečna. Snad předloni, když mi jedna uvolnila v tramvaji sedadlo...

A že to ta holka měla vymakané! Myslím tím samozřejmě tu přednášku o Bibli... Nestála tam s časopisem v ruce, ale měla na ty časopisy připravený docela hezký „forichtung“. Vlastně takový stojánek který, pro ní a její souvěrce, určitě nevyrobili seveřané v IKEA.

Krásně se na mne usmála a zeptala se, co si myslím o Bibli. Asi na vteřinku jsem zaváhal a potom jsem zalhal. „Vlastně vůbec nic, co mi o ní řeknete vy?“ Pro hnidopicha: Stále mluvím o Písmu.

„Víte, tady toho moc neprobereme, ale něco vám pustím“. A než jsem se vzpamatoval, tak vytáhla asi tak stopalcový tablet a připojila se na síť. V tu chvíli se podchodem rozezněla libá hudba a na displeji se objevili skutečně šťastní lidé. Lidé bezpochyby šťastnější, než ti z reklamy na polévku v sáčku či na hypotéku od komerčky.

Po tomto „krátkém“ školení se mne slečna zeptala: „Zajímá vás to?“ A já tentokrát nezalhal... „Zajímá“. A protože mne tato problematika opravdu zajímá, tak jsem nafasoval od slečny nějakou tu literaturu, její vizitku a ujištění, že ona se mnou cítí... A že mne má ráda.

Doma jsem otevřel darovanou knihu „Co Bible doopravdy říká“ a spolu se svými potomky, jsme to začali studovat. Hledali jsme popisované biblické texty přímo v Bibli a snažili se pochopit tu hezkou černovlásku. Nepochopili...

O Jehovistech už zde byla napsána spousta slov. Ale většinou se píše o jejich odmítání transfuze či jejich nechutí k Vánocům či Velikonocům. A taky o tom, že jehovističtí rodiče, vlastně svou Vírou týrají své děti. Na tom něco bude, ale...

Ale to opravdu není to nejhorší. Po přečtení toho krásně ilustrovaného elaborátu jsem si uvědomil, že učení této církve (ať se nám to líbí nebo nelíbí, tak už to podle zákona není sekta, ale církev) je opravdu nebezpečné. Stojí totiž na tom, že případnou novou ovečku je třeba neskutečně vyděsit a pak jí dát malinkatou naději. Ale opravdu malinkatou naději, která se zvětšuje tím, že se ovečka stane větší a větší ovcí...

Ale ani potom nemá ovečka vyhráno, může se totiž stát i to, že se prostě nevejde do předem stanoveného počtu spasených. Vím, že mi tady začnou všichni ti nepřátelé jakékoliv Víry spílat, že o tom je přeci každé náboženství. Ale to není pravda. Tohle může říci jen člověk, který o Písmu ví jen to, co četl v nějakém článku či slyšel od nějakého teologa amatéra. A že těch článků a teologů amatérů je...

Určitě i vy potkáváte v různých podchodech podobné vykládače Písma. Věřte mi, že to vůbec nejsou zlí lidé a zřejmě to s vámi myslí opravdu dobře. Jenže si tu dobrotu představují poněkud zvláštně. Biblické texty se totiž dají vykládat různě a když se toho výkladu ujme fanatik, tak se ty texty dají použít i jako zbraň. Dokonce i jako zbraň, proti vlastním ovečkám. A tohle ti kluci a holky z Watch Tower Bible and Tract Society of Pennsylvania dovedli k dokonalosti.

Nevím, jestli mi má být té hezké holky z podchodu „Frýdlantských mostů“ líto. Ona si totiž asi opravdu myslí, že dělá dobrou věc. A taky netuším, jak se k té opravdu pokřivené náboženské teorii dostala, zda jí k tomu přivedli rodiče či spolužáci a tak ji nemohu soudit. Ale jednu věc vím jistě. Já (ač bych sebevíce chtěl) jí nepomůžu. Jednak vím, že by to ani nechtěla a hlavně... Vůbec nevím jak. A to je škoda. Přeji hezký den.

Autor: Pavel Nitka | pondělí 24.2.2014 13:46 | karma článku: 19.81 | přečteno: 1180x

Další články blogera

Pavel Nitka

Jaký to je milý dědeček aneb Stářím moudrost nezískáš...

Vždyť určitě celý život pracoval, staral se o své blízké, jedl jen kvalitní potraviny a nikdy na veřejnosti nemluvil sprostě. Dokonce i mouchám vyrobil ve své dílně krmítko...

18.3.2024 v 19:20 | Karma článku: 14.39 | Přečteno: 591 | Diskuse

Pavel Nitka

Jak jsem potkal samomluvce

A nejen já, určitě jste ho potkali i vy. Sedí sám někde na zastávce a mluví. A někdy i trochu křičí...

18.11.2023 v 17:39 | Karma článku: 14.64 | Přečteno: 294 | Diskuse

Pavel Nitka

Já bych ty roušky zavedl navždy!

A když už, tak absolutně pro všechny, kojence nevyjímaje. Ať si na to ti človíčci zvykají pěkně ze startu...

11.12.2021 v 16:30 | Karma článku: 24.50 | Přečteno: 689 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 21.68 | Přečteno: 316 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 39 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 23 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.12 | Přečteno: 287 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.56 | Přečteno: 503 | Diskuse

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...